A tady to vlastně všechno začalo. Nádherná budova vlakového nádraží (Station Amsterdam Centraal). Tady mi hned po vystoupení z vlaku (v tom užaslém šoku nad tou krásou asi) vypadl mobil z ruky hned při první fotce a zarazil se těsně nad vodou. Fotit na dva přístroje se někdy holt nevyplácí a protože jsem dala už spoustu fotek na instagram, na blogu už jich bude jen pár (snad). Každopádně druhý a třetí den jsme couraly městem bez přesně vytyčených cílů. Amsterdam je krásný i z lodi, plavbu kanálem jsme si samozřejmě nemohly nechat ujít. Počasí bylo takové všelijaké, občas nějaké ta přeháňka byla, ale tu jsme využily k přestávce na kávu a skleničku něčeho dobrého.
Station Amsterdam Centraal.
Po městě jsme chodily víceméně pěšky, od hotelu do centra to byly cca čtyři zastávky metrem. Občas bylo výhodnější přiblížit se "šalinó" a ať žijí google mapy. V nich jsme hledaly opravdu hojně a vždycky nás dovedly správným směrem. Fotky nemám chronologicky seřazené, takže spíš jen tak v bodech.
Krásné Rijksmuseum. Ne, fotku u nápisu I amsterdam fakt nemáme! Tady jsme se vlastně ocitly tak nějak ne úplně plánovaně, prostě jsme se vracely ze čtvrti De Pijp, kam jsme jely hlavně kvůli tržnici s jídlem a vystoupily jsme přímo u muzea. Náhodou :-)
Citlivá kombinace moderní architektury s tou historickou. Úžasné, jak vkusně to umí udělat.
Necouraly jsme ale jen po památkách, navštívily jsme i překrásný Vondelpark, přesněji řečeno jeho malou část, protože je opravdu rozlehlý. Určitě ale plní svoji funkci, ne jako u nás.
Amsterdam je krásnej i z lodi, jinak krásnej. Být v Amsterdamu a nesvézt se lodí po kanálu, to by byla asi velká chyba!
Samozřejmě jsme musely navštívit i lákavou atrakci, kterou je bezesporu Red Lights District nebo-li čtvrť červených luceren. A víte co, mně se ta legální marihuana a sex za peníze líbí. Aspoň si na nic nehrají. Poprvé jsme čtvrť navštívily přes den, ale zvědavost byla veliká a tak jsme se rozhodly, že tam zajdeme i v noci. No ... jenže než jsme cestou povečeřely, trochu se nám rozpršelo. Takže jsme bloudily uličkami s deštníkem a očekávaly horečné zástupy dychtivých pánů, ovšem nic takového se nekonalo. Možná proto, že byl opravdu slušnej slejvák. A když přišla v jedné z potemnělých uliček první nabídka k sexu, vzaly jsme nohy s durch mokrýma nohavicema na ramena a pádily jsme jako slušný holky na metro. Tož to byla naše návštěva Red Lights District. Jinak jsou to prostě velký okna červeně svítící, kde ženy pěkně ve výloze nabízejí za peníze sex. Některý byly pěkný, jiný starý nebo mladý, s velkejma i malejma, prostě úplná směsice. Nedokážu to posoudit, nejsem chlap, ale nijak to neodsuzuju. Když jim to nevadí a je to tam legální ...
Krása střídala nádheru.
Amsterdam je město na dřevěných kůlech, což je vidět na první pohled. Všechny domy jsou tu křivé, opírají se jeden o druhý.
Takový Benátky severu.
Dokonce i Královský palác na náměstí Dam stojí na smrkových kůlech a někde jsem vygůglila, že jich na tuto stavbu bylo třeba 13659!
A na závěr důkaz místo slibů, kola naprosto všude. Většinou staré prosté modely, protože čím dražší kolo tu máte, tím vyšší částku musíte investovat do jeho zabezpečení. Kola tu mají jednoznačně přednost, pokud do vás narazí cyklista, je to vaše vina. A na poslední fotce už můžete vidět, odkud bude report příště! Eye Amsterdam a A'dam Lookout tower.
Foto © Barbora Grünwaldová
Fotografie podléhají autorskému zákonu. Jejich užití bez mého souhlasu není možné.
Báro, dík za fotoreportáž...nám bylo v Amst. řečeno ( byla jsem tam dvakrát na zájezdu ), že domy jsou vpředu nakloněné proto, že mají úzké vstupy a schody a tudíž nábytek a cokoli většího tam dopravují přes kladku nahoře ve štítu umístěnou a veškeré věci nacpou dovnitř okny.
OdpovědětVymazatAle i s kůly, na kterých je to postavené, je to spojené, takže ...hola. Jiřina z N.
Nakloněné dopředu ano, stavějí se tak záměrně, ale křivé stěny jsou díky tomu nestabilnímu podloží.
Vymazat