pondělí 20. července 2015

Budva a ostrovy Sveti Nikola a Sveti Stefan

Zdravím vás po horkém víkendu! Doufám, že jste ho strávili v pohodě někde u vody. Já tak i tak. Koupaliště i práce. V sobotu jsem fotila jednu horkou svatbu, ale protože jsme fotili u Sloupsko- šošůvských jeskyní, tak jsme se aspoň malinko ochladili. A pokud máte ještě chuť se toulat po Balkánu, dnes pokračujeme Budvou! V Kotoru jsme strávili pět nocí a já už jsem se těšila na další cestu a nová místa. Tentokrát bylo naším cílem starobylé město Budva. Je jedním z turisticky nejvyhledávanějších letovisek Černé Hory. Vzhledem k velmi vysokým teplotám jsme nakonec prošli jen tu historickou část a hurá na pláž! Každopádně výhledy z městské citadely stojí za to, i když tam musíte zaplatit vstupné. 5 euro za dospělovou  osobu mi nepřijde nijak přemrštěno, děti mají vstup opět zdarma. Budva patří k nejbohatším evropským archeologickým nalezištím.  Leží v širokém Budvanském zálivu a chrání ji pohoří Lovcen. Opět je tu velmi zeleno. Budva, byť má historické centrum, ve svojí minulosti dosti utrpěla (vypálená tureckými vojsky, později zemětřesení a nakonec okupace) a proto mnoho staveb pochází až z 19. nebo 20. století, takže srovnávat její historickou hodnotu s Kotorem prostě není možné.  Každopádně procházka starým městem stojí za to.

Opět spousta krásných uliček, ale už je znát, že je město mladšího data. Krásné pohledy potom nabízí městská citadela.

Po zaplacení vstupného se tu můžete pohybovat jak sami chcete a užívat si luxusních výhledů na mořskou hladinu a hlavně na malý ostrůvek Sveti Nikola. Můžete si tu posedět a kochat se do sytosti. Byli jsme tu těsně před polednem, takže to bylo poněkud náročnější, ale i tak bych vám návštěvu citadely doporučila.

Ostrov Sveti Nikola.

Ostrov sv. Mikuláše (Sveti Nikola), leží přímo proti starému městu  a rovněž patří k turisticky vyhledávaným místům. Na ten jsme ovšem nejeli, protože jsme si na koupání vybrali jiné, neméně kouzelné místo a tím je ostrov Sv. Štefana (Sveti Stefan). No a po prohlídce města jsme se vydali právě tam.

Přístav v Budvě.

Tak to je on!

Pláž za 15 - 30 euro.

Pláž za 75 euro.

Ostrov Sveti Stefan je jedno z nejluxusnějších černohorských letovisek. Vesnička vznikla už v 15. století na skalnatém poloostrůvku, který je spojen s pevninou písečnou šíjí jako rybářská vesnička.  Dnes jej vlastní soukromý subjekt a je to velmi drahý resort pro movitou klientelu. Takže se tam nedostanete. Tedy pokud se zde nechcete ubytovat v drahém hotelu. Jen pro představu ... za noc v tomto resortu zaplatíte v přepočtu 35tis. korun., vstup na malou písečnou pláž stál 75 euro. To byla ale ta část pro ubytované hosty. My, normální smrtelnící, jsme se dostali na oblázkovou pláž s výhledem na sv. Stefan, ale i to byl zážitek. Někde na nějakém blogu jsem četla, že je to předražená destinace plná turistů. Ovšem tuhle skutečnost nemohu protvrdit. My jsme na této pláži strávili pět hodin a byla poloprázdná! Koupání jednoznačně nejkrásnější a jestli někdo píše, že to nestojí za návštěvu, tak kecá. Stojí! Za lehátka se slunečníkem zaplatíte od 15 do 30 euro, záleží, v které řadě chcete spočinout. Ale pokud bych byla takový skrblík, že si to nezaplatím, tak můžu sedět rovnou doma za pecí. No a pokud se vám nepodaří zaparkovat jako nám v zákazu zastavení, počítejte ještě zhruba s 12 euro za parking. My v zákazu neplatili nic :-) Jako 75 euro bych za pláž nedala, ale těch 15 za to rozhodně stálo. Mimochodem, Sv. Stefan je levnější než Skadarské jezero! Jídlo v příjemné plážové restauraci bylo výborné a za podobné peníze jako v ČR. No a to bylo vlastně naše poslední koupání v moři. Večer jsme se přesunuli do Virpazaru ke Skadarskému jezeru. A o tom zase příště.

Poslední sbohem moři a nádherný výhled na Petrovac na moru.

Krásný začátek nového týdne!

Fotografie podléhají autorskému zákonu. Jejich užití bez mého souhlasu není možné.

18 komentářů:

1. Tak jsem to všechno zpětně přelouskala a musím říct, že Balkán se mi líbí. Můj bratr si dal dvakrát křížem krážem Albánii a byl moc spokojený. A poslední dobou mě víc než moře přitahují hory, takže by se mi tam líbilo. Z těch míst, co jsi fotila, tak bych si jako první vybrala Srbsko. Rozhodně.
    Díky za fotky a povídání!

Odpovědi
    1. No ty jsi statečná! :-) Srbsko bylo úžasné, ale krátké. Netušili jsme, že nás tak ohromí. Takže příští rok repete. Projedeme Srbsko, Makedonii a zakončíme to Albánií, ale jen její jižní část při pobřeží. To jsou destinace mých snů :-) I když s ohledem na děti, s nimi je to cestování náročnější a hlavně pořád balíš kufry :-) S mořem to mám stejně, jako mám je ráda, je to super, ale hory jsou prostě hory. Kdyby kolem moře nebyly kopce, tak tam ani nejedu. Dva dny jsme strávili v pohoří Durmitor a to byla teprve pecka. Skoro ve dvou tisících nad mořem, pokora, respekt. Snad to brzy dopíšu, ještě mám asi pět příspvěků v plánu, protože si to píšu jako deník :-) Já díky za návštěvu!

Vymazat
  2. Ahoj Báro, my byli v Černé Hoře asi před sedmi lety (se zájezdem), v Budvě jsme bydleli, takže prohlídku starého města jsme si taky nenechali ujít, i návštěvu města Kotor si matně vybavuju a pár dalších výletů, ale jinak jsme tam byli za "plážové povaleče" ;-). Každopádně je tam krásně, to mohu potvrdit. Lákal nás i nějaký výšlap do hor, ale pláž zvítězila ;-), tak třeba příště... Děkuji za hezké připomenutí a přeji Ti krásný celý týden!
    V.

Odpovědi
    1. Veru, každému co jeho jest :-) Plážové povalečství má taky něco do sebe. Jako já taky vydržím na pláži, ale tak dvě tři odpoledne maximálně :-) Krásné letní dny!

Vymazat
  3. Nádhera! A souhlasím, taky dávám přednost horám, ale zase podvečer u moře je taky krása! Fotky jsou supr!

Odpovědi
    1. Jo ono má všechno něco do sebe. Ideální je to moře a kopce kolem. Děkuju!

Vymazat
  4. Ahoj Baru, tak to je nádherná dovolená, přesně podle mého gusta, od každého něco, úplně se mi zasteklo po moři a horách. Cítím z fotografií přímořský vzduch a ta barva nebe bez mráčků! Muselo to dát práci to zorganizovat. Snad se taky dočkám, mladšímu jsou dva, tak si ještě asi počkám. Krásné akční prázdniny, Markéta

Odpovědi
    1. Markét, neboj, dočkáš se! My museli u mladšího taky čekat. Do dvou let se s ní nedalo cestovat vůbec nikam. Takže jsme jezdili jen tady u nás. Starší je cestovatel od narození. Ještě neměl ani šest měsíců a už byl s náma za hranicemi :-) Ve dvou letech jsme s ním procestovali víc jak třetinu Kréty. 14 dní jsme jezdili po ostrově a zvládl to perfektně. Se divím, že jsem to zvládla já, když si teď představím, co to obnáší :-))) Holt všechno má svůj čas. Přeju kráné léto!

Vymazat
  5. Černou Horu jsme navštívili v červnu a byli jsme nadšení, krásná příroda a ty hory, podnikli jsme několik výletu a určitě jsme tam nebyli naposled. Vaše poslední fotka je z "naší" pláže Buljarica která je dlouhá 2 km, do Petrovacu vedl moc pěkným lesní chodníček. Přijdu zase nakouknout, děkuji.

Odpovědi
    1. A mají tam být nějaká zvláštní skaliska. To už nám bohužel nevyšlo. Přijďte, budu se těšit.

Vymazat
  6. Krásné fotky, v Budvě a na sv. Stefanu jsme také byli i u Skadarského jezera, tak se těším na další fotky . Děkuji Renata

Odpovědi
    1. Skadarské jezero bude zítra¨:-) Potom ještě Podgorica, Ostrog, pohoří Durmitor a Černé jezero. Já děkuji :-)

Vymazat
  7. Paráda a zase nové informácie, to o tých plážach som netušila...ty si mala v tejto krajine zákazku ?
    Pekný dovolenkový čas !

Odpovědi
    1. Ali, bohužel neměla, byl to čistě dovolenkový čas. Ale nebránila bych se tomu :-)

Vymazat
  8. Hned bych se tam vydala, krásná místa.