pátek 3. ledna 2014

Cestovatelské plány

Plán je základ úspěchu a s novým rokem přichází plánování dovolených. Mladší pirát nám konečně doroste do věku, kdy se s ním bude dát vyrazit na větší poznávačku (doufám). Dovolená u moře na jednom místě není naším snem ani cílem, takže jsme začali sestavovat itinerář naší hlavní letní dovolené. Hned po skončení školního roku vyrážíme a protože plánování s malými dětmi musí být, už  máme zarezervované ubytování na první týden naší cesty. A co je hlavním cílem výpravy? Černá Hora a Albánie s plánovanou zastávkou v Maďarsku a finišem v Řecku. Pokud to časově zvládneme, čeká nás na závěr cesty Korfu. Konečně dovolená mých snů!

Asi nejvíc se těším do městečka Kotor (Stari Grad) v Černé Hoře, na ostrov svatého Štěpána a na klášter v Ostrogu. V Albánii se nejvíc těším na Sarandu a vůbec se nemůžu dočkat na jiné země s jinou mentalitou lidí. Vím, že to nebude takové jako kdybychom cestovali bez dětí, ale děti jsou taky naše, že jo :-) Ale abych vám sem nefotila jen knižní fotografie, přidávám i některé stažené z googlu. Pokochejte se!

Kotor Stari Grad, Černá Hora. Foto zdroj.

Svatý Štěpán, Černá Hora. Foto zdroj.

Klášter Ostrog, Černá Hora. Foto zdroj.

Crno jazero Černá Hora. Foto zdroj.

Saranda, Albánie. Foto zdroj.

Čekají nás nejen krásná historická města, ale i hory a příroda. Dva týdny cestování na vlastní pěst, pouze s rezervací ubytování, protože alespoň v něčem chci mít jistotu a to, že budeme mít čistou postel v pěkným hotelu nebo apartmánu. A na koupání v moři taky dojde. Ale zpět do reality, užít si  zimy a lyžování. Ještě v únoru nás čeká zimní dovolená ve Vysokých Tatrách kam se taky samozřejmě moc těším, ale na tu letní už se nemůžu dočkat. A v září bych se ráda vypravila do Paříže. To je zatím s otazníkem, ale jak už jsem psala, plán je základ úspěchu.

A co vy? Taky už pomalu plánujete kam vyrazíte v létě nebo to necháváte na poslední chvíli?

Foto: Barbora Grünwaldová + google.

28 komentářů:

1. Krásné plány a už teď se těším na Tvoje fotky.....:.) já bych chtěla letos Budapešť s kamarádkou a s rodinou letíme do Řecka, tak snad to klapne...:-)) krásný den, Baru

Odpovědi
    1. Taky skvělý plán! Řecko mám moc ráda, tři roky nazpět jsme procestovali Krétu a byla to nejlepší dovolená. Doufám, že nám vyjde čas a dostaneme se až na Korfu. Uvidíme ... Tak ať všechny plány klapnou!

Vymazat
  2. Barboro, moc pěkně to máte naplánované :-), přeji ať plány klapnou! A u nás...já bych i plánovala...ale za ta léta už vím, že naše akce jsou ... hurá zítra jedeme:-))), ale člověk si zvykne a nakonec mám i co jsem chtěla...s mým prvním mužem jsem se rozvedla, protže jsem měla pocit že vím co bude zítra, za týden, za rok , i za deset let (a rozhodně nešlo o žádné velké ani malé plány :-))) )...pak jsem si přála najít muže , který bude pravý opak toho prvního .... tak ho mám... překvapení mám až až :-))). Krásné dny!

Odpovědi
    1. Lucko, s prvním mužem jsem to měla úplně stejné a s druhým se taky nenudím a žijeme velmi akčně. Akorát když jedeš s tříletým prckem na Balkán (a to už jsem muži vymluvila Bosnu a Hercegovinu, tu si necháme až pojedeme sami), plán mít zkrátka musíš. Neplánovaných akcí bude ještě spousta, o to se vůbec nebojím :-D Pohodové dny i Tobě!

Vymazat
  3. Tak Baru, my to necháváme na poslední chvíli, protože do poslední chvíle nevíme, zda můj muž bude mít na dovolenou čas, takže jezdíme na "lásty". Loni čas neměl a když měl, tak jsem si zlomila ruku...takže já raději neplánuju moc dlouho dopředu, protože jsem pověrčivá a určitě by to nevyšlo:-) Ale plán máš dobrý, tak hlavně ať se vám vydaří!!!

Odpovědi
    1. Já zase věřím, že to co si naplánuju, včetně počasí, prostě vyjde a zatím to tak skoro vždycky vyšlo :-) Ale s jedním prckem jsme taky jezdili last minute, to byly ale dovolené trochu jiného rázu. Mě už strašně chybí tyhle cestovatelské, prostě jet a projet kus země. To, co stihneme, stihneme. Díky a krásný den!

Vymazat
  4. Jo tak Černá Hora je taky v mém cestovatelském deníčku respektive v plánovacím :-). Letos plánujeme tůrování po Alpách, zatím blíže nespecifikováno :-D. Ale mám to Baru podobné, jen leháro na pláži nás nenaschne tak jako pěší turistika po horách a kultuře.

Odpovědi
    1. Dovolená musí být i tak trochu aktivní :-) Hory máme v plánu jak v ČH tak v Albánii, tak jsem moc zvědavá.

Vymazat
    2. Chtěla jsem se zeptat co to máš za průvodce, vypadá to že tam jsou i nějaké kontakty na ubytování. Využili jste je?

3. Marti, na fotkách vidíš průvodce Černou Horou vyd. freytag & berndt. Tipy na ubytování tam uvedeny jsou, ale my si zajišťovali ubytování na booking.com dle vlastního uvážení a hodnocení. Na Albánii máme dva průvodce v albánštině / angličtině. Chystáte se na Balkán?

5. Baru, skvělý plán, to je dovolená i mých snů, zatím ale v nedohlednu, dětičky máme ještě malé, budu se zatím těšit na Tvé foto a reportáže z cest. Měj hezký den, Markéta

Odpovědi
    1. No já jsem sama zvědavá jaké to bude s tím naším prckem, ale věřím, že už to zvládne v pohodě. A neboj, všechno má svůj čas! Děkuju a pěkný den.

Vymazat
  6. Skvělé! Je paráda, že se takhle odvážíte i s dětmi! .) Moc mě zaujal Svatý Štěpán a klášter Ostrog.
    S přítelem plánujeme Holandsko na vlastní pěst, ale pořád se rozhodujeme, jestli jet na jaře, či v létě.. A možná ještě projet kus Francie, třeba Bretaň.. na zimní dovolenou plánujeme buď Tatry nebo Alpy. .)

Odpovědi
    1. Svatý Štěpán je nádherný ostrov, ale podle doposud získaných informací je to celé destinace těch nejluxusnějších hotelů a nevím, zda bude možné se přímo na něj dostat. Mě bude bohatě stačit koupat se na pláži s tímto úžasným výhledem :-) A děti ... jen at si zvykají! Starší s námi cestoval od malinka, mladší moc cestovatelský typ až do teď nebyl, tak se uvidí. Holandsko bude určitě nádherné na jaře i v létě! A do Bretaně bych jela hned! My vzhledem k tomu, že budeme letos učit mladšího piráta lyžovat, vybrali jsme Tatry, ale možná ještě v dubnu vyrazíme na pár dní do Alp en ve třech, loni se nám tam moc líbilo http://photographyasmyhobby.blogspot.cz/2013/03/rakousko-styrsko-tauplitz.html Každopádně přeji, ať plány vyjdou a šťastnou cestu!

Vymazat
  7. To je super plán na léto!
    Na tyto obrázky se lépe kouká než na to, co je nyní venku.
    Hezký večer.

Odpovědi
    1. Jani, já byla dnes fotit a celkem se mi to mlhavé počasí zamlouvá :-) Ale na léto se těším, hned jak si konečně užijeme tu zimu, co stále nepřichází :-(

Vymazat
  8. To jsou super plany! Tak kez se vydari a kdyz se podari to Korfu, tak Vas pozvu na kafe:-)) Tak trochu tady ziju... Pozdrav z Korfu posila Tereza

Odpovědi
    1. No to je nádhera! Takové pozvání nelze odmítnout :-) Díky!

Vymazat
  9. To jsou super cestovatelske plány:-) tak ať to všechno vyjde podle představ a už ted se těším na fotografie - na žádném z uvedených míst jsem ještě nebyla, tak si aspoň virtuálně zacestuji:-)
    ..my letos neplanujem:-) jen určitě proběhnou nějaké výlety s kočárkem:-) a teda radi bychom na konci léta zkusili na par dni po lazenskych městech- karlovy vary, marianky atd..tak snad to už bude reálné:-):-)uvidime....hezké plánování:-) bára

Odpovědi
    1. Baru, když budete mít jen trochu klidné miminko, tak určitě bude. My s Martínkem byli na dovolené v šesti týdnech a byl naprosto v pohodě. Ale to záleží, s Vítkem se dá pořádně cestovat až teď (snad). Tak držím pěsti!

Vymazat
  10. Dříve jsme jezdívali s manželem jen cyklistické dovolené, sjeli jsme tak spoustu ostrovů Korfu,Krétu,Korsiku a pod. S kamarádkami zase poznávačky a když se nám narodilo dítě tak jsme cestovali tak nějak převážně jen po Čechách,ale možná spíš pro to,že jsme budovali baráček.Teď už je dceři 7 let a loni jsme poprvé byli na pobytové dovolené na jihu Itálie a jelikož jsme taky akční,tak já i manžel jsme měli obavu jak to vůbec přežijeme,ale na konec to byla moc pěkná dovolená,byli jsme na pár výletech a dokonce jsme si půjčili i ta kola a projezdili okolí-nakonec to bylo taky akčí a z části i odpočinkové(já jsem taky odpůrce pouze válecích dovolených).Každá dovolená má své kouzlo a Vám at se ta Vaše co plánujete vydaří....Lenka :)

Odpovědi
    1. Lenko, já úplný odpůrce válecích dovolených nejsem, problém je, že déle než dva nevydržím ani já ani manžel :-D Naše poslední dovolená než se nám narodil druhý synek, bylo 14 dní na Krétě. Starší měl 2 roky a pojali jsme to stejně jako vy v Itálii, akorát my nejezdili na kolech, ale půjčili jsme si auto a projeli skoro 2/3 ostrova. Výhodou bylo, že on byl od narození bezproblémové a cestovatelské dítko. Byla to nejlepší dovolená, i když byla AI :-) Ale od té doby mám veliký absťák, cestujeme, ale v rámci ČR nebo SR, protože ten mladší je drak a s ním to někdy fakt očistec :-D Děkuju a přeju i vám příjemné letní cestování!

Vymazat
  11. Dobrý den, Báro, na MMB jsem od Vás párkrát něco kupovala. Občas se podívám na Vaše fotky, moc se mi líbí, ale zatím jsem nekomentovala. Vaše cestovatelské plány mě nadchly a budu moc zvědavá na konečnou podobu dovolené a moc by mě to také někdy lákalo. My jsme měli rádi válecí dovolené, ale postupem času je raději trávíme akčněji a připadá nám, že ta dovolená také pomaleji utíká a máme spoustu zážitků :) Mějt se moc hezky a ať se Vám daří. Renata

Odpovědi
    1. Renato, i já jsem zvědavá na konečnou podobu. Ale mám jednu takovou opravdu fungující zkušenost .. zatím vše, co jsem si pozitivně naplánovala, vyšlo. Žádné a co když bude pršet a podobné nářky předem. To je zapovězeno a fakt to funguje! Díky za návštěvu a ráda vás tu budu potkávat častěji.

Vymazat
  12. Skvělé! Bratr dvakrát procestoval Albánii autem a nemůže si jí vynachválit. Budu se těšit na fotky!

Odpovědi
    1. A nepíše si pan bratr náhodou také cestovatelský blog? :-)

Vymazat
  13. Děkuji :-). Docela jsi mě tím nalákala...Chtěli bychom tůrovat po Alpách v Rakousku a Slovinsku a možná kdyby zbyly penízky tak bychom zajeli na pár dnů i do Černé Hory ;-).